Minden amit egy kamionosnak és egy kamionosról tudni kell

TRUCKDRIVER - A KAMIONOS ÉLETPÁLYA

TRUCKDRIVER - A KAMIONOS ÉLETPÁLYA

Tanácsok Kamionosoknak...

avagy mit ne szúrjunk el kezdőként!

2015. november 29. - Truckdriver

p9213848.JPGJó ha tudod, hogy a nagybetűs Kamionossá váláshoz vezető út nincsen kikövezve. Sok hibát fogsz elkövetni, ugyanakkor ha tanulsz mások hibáiból csökkentheted a károkra feleslegesen kifizetett összegeket. Te is jobban jársz, hiszen ha minimális károkozással dolgozol, jobban megbecsülnek, kevesebbet idegeskedsz és a munkáltatód zsebében is több pénzt hagysz. 

A leggyakoribb figyelmetlenség, amit szinte minden kezdő kamionos elkövet (és tisztelet a kivételnek), amikor megfeledkezik arról, hogy a vezetőülése mögött még 15-17 méterig tart a jármű. Ennek főleg kanyarodásnál van jelentősége, amikor lebontod Manci néni ereszcsatornáját a pótkocsi ajtózsanérjaival vagy Morzsi kutya házát semmisíted meg az aláfutásgátlóddal. És mint tudjuk, külföldön az ereszcsatornák is aranyból vannak, ezért cseréjüket is aranyárban mérik. 

p8043415.JPGAki 4 méter magas autóval közlekedik, gyakran elfelejti hogy a hidak alatt történő áthaladás néhol szűkösnek bizonyulhat. Jobb esetben a tábla még időben jelzi, hogy a korábban 4 métert meghaladó magasságú hídnyílás az útfelújítást követően csak 3,8 méter lett a ráhúzott friss aszfaltréteg miatt. Sajnos számos esetben találkoztam már én is olyan jelöléssel, amikor csupán a felüljáró előtt 50 méterre volt kitéve a jelölés, ahonnan már nem volt lehetőség megfordulni. A bátrabbak itt bepróbálkoznak, hogy ha a légrugókat leengedi akkor vajon átfér-e a nyíláson. Általában nem. Ilyenkor nem szégyen a tolatás és a kerülőút.

Mindig tarts nagyobb követési távolságot a kelleténél. Ha belebújsz az előtted lévő kamion hátuljába még nem fog gyorsabban menni és te sem érsz oda előbb. Ha viszont a hátsó ajtón lévő feliratot akarod leolvasni akkor inkább használj szemüveget, úgy biztonságosabb. 

Mindig rögzítsd túl a rakományodat. Főleg ha 48-as lábbal nyomod a gázt és a féket is. Előzd meg, hogy egy hirtelen fékezésnél beleálljon a hátadba 24 tonna vashuzal. 

js22993074.jpgJön a tél, csúszik az út. Sokan megfeledkeznek erről amikor a körforgalmat közelítik meg a nyerges szerelvénnyel. Ha nagy sebességgel hajtasz be a körforgalomba a pótkocsi átveszi az uralmat és nem követi a vontatót és máris sikeresen becsuklattad a szerelvényedet.

Használd az éket amikor rakodsz, mert ha netán elgurulna a pótkocsid a figyelmetlen targoncás leugrat a platódról. Hagyj pár centi távolságot a kerék és az ék között, mert ha teljesen a kerék alá teszed, rakodás után nem fogod tudni kivenni, mert beszorul a kerék alá. 

Ezek ugyan csak pár, de a leggyakoribb hibák, amelyekkel nap mint nap találkoztam a kollégák és a cégvezetők elbeszéléseiből. 

 

süti beállítások módosítása